دوره آموزشی شهر هوشمند

دسته بندی ها: دوره
لیست علاقه‌مندی‌ها اشتراک گذاری
اشتراک گذاری محصول
لینک صفحه
در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

درباره دوره

اهمیت و ضرورت شهرهای هوشمند

رشد سریع و گسترش شهرنشینی، شهرها را می توانند با چالش های اقتصادی، زیست محیطی، اقتصادی و فرهنگی روبه‌رو کنند. شهر هوشمند با ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات و دیگر ابزارها، با حفظ برآوردن نیازهای اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی شهروندان، موجب بهبود کیفیت زندگی و کارایی مدیریت شهری می شود. به طور کلی، شهر هوشمند با تاثیر مثبت بر سلامت، امنیت، اشتغال، ارتباطات اجتماعی و کیفیت محیط زندگی موجب بهبود 10 تا 30 درصدی کیفیت زندگی شهروندان می شود. در شهر هوشمند، با قابلیت دریافت داده ها از ابزارهای مختلف، یکپارچه سازی آنها در یک پلتفرم و تجزیه و تحلیل های پیچیده بر روی داده ها، به بهبود تصمیم های عملیاتی و در نتیجه افزایش کیفیت زندگی و رضایت شهروندان منجر می شود.

نیاز به برگزاری آموزشی شهر هوشمند

حرکت به سمت هوشمندسازی شهرها و تبدیل شهرها به شهر هوشمند از روندهای اصلی در دنیای امروز است و شهرها برای مواجهه با مشکلات خود به دانش شهر هوشمند نیاز دارند. شهرداری ها از اصلی ترین نهادهای دولتی تاثیرگذار در حرکت شهرها به سمت شهر هوشمند هستند و وجود دانش پایه در حوزه شهر هوشمند و آگاهی از مزایای هوشمندی شهرها از ملزومات تحقق این هدف است. از این رو، نیاز به دانش و اطلاعات کافی در این زمینه در آینده بسیار احساس میشود و کارکنان شهرداری ها باید از این دانش و آگاهی برخوردار باشند تا بتوانند در مسیر گام بردارند. این دانش می تواند از طریق شرکت در دوره آموزشی شهر هوشمند کسب گردد. این دوره می تواند به درک عمیق از ماهیت فناوری های موجود در شهرهای هوشمند و زیرساخت ها مورد نیاز آن، یادگیری استراتژی ها و عوامل دخیل در مدیریت شهری هوشمند و زیرساخت های آن و همچنین فراگیری مولفه ها و ویژگی های شهر هوشمند بینجامد. استفاده از این دانش کاربردی بدست آمده در مورد شهر هوشمند توسط شهرداری ها، می تواند منجر به حرکت سریع تر شهر به سمت شهر هوشمند شود. دوره آموزشی شهر هوشمند، دوره ای هشت ساعته است که امکان برگزاری به دو صورت حضوری و آنلاین وجود دارد و دارای 5 سرفصل است.

 

نمایش بیشتر

محتوای دوره

بخش اول

  • 01:41
  • 2. مفاهیم شهر هوشمند
    00:00
  • 3. چالش ها و تهدیدهای پیش روی شهرها
    00:00
  • 4. تعریف شهر هوشمند
    00:00
  • 5. اهداف کلیدی شهر هوشمند
    00:00
  • 6. محورهای اساسی شهر هوشمند
    00:00
  • 7. الگوی مفهومی و ذی نعفان
    00:00
  • 8. نگاشت و تحلیل ذی نعفان کلیدی
    00:00

بخش دوم

بخش سوم

بخش چهارم

بخش پنجم

بخش ششم

تمام حقوق این سایت به مرکز گسترش هوشمند سازی تعلق دارد.  نقل مطالب سایت مرکز تعالی به هر شیوه و با هر عنوان، تخلف محسوب شده و متخلفین بر اساس قوانین جاری کشور مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.